Feltehetjük a kérdést, hogy miért is érdemes a székhelyszolgáltatás lehetőségét választanunk, ahelyett, hogy otthon rendeznénk be a cégünk székhelyét, és egyben a központját, fő levelezési címét? Elsőre ez tűnik a legkézenfekvőbb, legegyszerűbb és legolcsóbb megoldásnak.

Sok cég így is test, és saját otthonukat jelölik ki székhelyül. Természetesen egy kisebb vállalkozás esetén nem is lenne sem kifizetődő, sem szükségszerű egy irodát bérelni, azzal együtt pedig titkárnőt fizetni pusztán azért, hogy a levelezésüknek legyen állandó helye.

Véső soron ugyanis pusztán arra kell a székhely, hogy kitegyék az ajtóra a cégtáblát, és hogy ott helyben legyen mindig valaki, aki hivatali időben fogadni tudja a hivatalos leveleket, valamint tárolja azokat, hogy egy váratlan ellenőrzés alkalmával be tudja mutatni őket a NAV-nak.

Ha mindezeket a saját otthonunkban látjuk el, akkor hamarosan azon kapjuk magunkat, hogy a lakásunkhoz vagyunk láncolva. Nem akar senki sem úgy élni, hogy reggeltől estig otthon ül, hogy a postásra várjon. Emellett a NAV-ot sem szívesen fogadja senki az lakásában.

A székhelyszolgáltatás lényege, hogy a szolgáltató leveszi ezt a terhet a vállalkozó válláról. A szerződés értelmében fogadhatja, valamint kezelheti a cég hivatalos leveleit, emellett kötelessége megőrzi azokat és bemutatni a NAV ellenőreinek.

Post Navigation